Mitä visuaalinen markkinointi on?

Ensivaikutelma ratkaisee

Visuaalisessa markkinoinnissa näkökulma on kaupallinen. Se on markkinoinnin loppukiri aktiivisen myyntityön ohella.

Visuaalinen markkinointi on kaikkea mitä silmillä näemme. Mitä kuulemme, aistimme ja havaitsemme, kun liikumme yrityksen tilassa sekä sen ulkopuolella. 

Yritysilmeeseen kannattaa kiinnittää huomiota kaikilla toimialoilla. Mielikuva ja imago koostuvat monista asioista: väreistä, viihtyvyydestä, siisteydestä, toimivuudesta. Imagosi on kilpailukeinosi: erotu massasta, ole tunnistettava, luo mielikuvia ja elämyksiä.

Myös asuntokaupassa ensivaikutelman voi kokea vain kerran! Kiinteistönvälittäjän verkkosivuilta saatu positiivinen mielikuva antaa hyvän lähtökohdan asunnon varsinaiseen myyntiin näytössä. 

Visuaalisen markkinoinnin keinoin voidaan vaikuttaa vuokrattavien huviloiden kilpailukykyyn. Laadukkailla markkinointikuvilla saat kohteen näyttämään kiinnostavalta asiakkaan silmissä. 

Ostos voi olla elämys

Päivittäin kohtaamme ärsykkeitä ja kuvatulvaa kaikissa medioissa ja välineissä. Yksi toteutuu vain oikeassa myymälässä: voit astua sisään kauppaan, tuntea tuoksuja ja kokea materiaalien tuntua käsissäsi. 

Yhtenäinen yritysilme tukee kaikkea markkinointia ja tähtää myynnin lisäämiseen. Loistava asiakaspalvelu ja yrityksen liikeideaa tukeva myymälä ovat lyömätön yhdistelmä!

Menneinä vuosina myymälöitä somistettiin ja jokaisessa tavaratalossa oli somistaja.  Nykyisin tiedostetaan kokonaisvaltaisen markkinoinnin tärkeys ja puhutaan visuaalisesta markkinoinnista, menekinedistämisestä ja yhtenäisestä yritysimagosta. Visualistin tehtävä on lisätä myyntiä ja tehdä ostamisesta helppoa ja elämyksellistä. Aktivoidaan asiakasta ja ajatellaan asiat valmiiksi.

Visuaalinen markkinointi pohjautuu yrityksen omaan imagoon ja vahvistaa sitä näyteikkunassa ja esillepanojen keinoin myymälässä. Tuotemerkit ja tunnetut brändit haluavat erottua edukseen. Erotu sinäkin positiivisesti ja asiakkaat löytävät luoksesi!

Visualisti huomioi kohderyhmäsi, tekee myymälän ja näyteikkunan somistukset juuri sinun liikeideasi ja yrityksesi imagon mukaisesti. 

Hinta- ja laatumielikuvaan vaikutetaan tilan materiaalivalinnoilla, kalustuksella ja väreillä. 

Mitä kauemmin asiakas viipyy myymälässäsi, sitä enemmän hän käyttää rahaa! 

Visual Violetti

orvokki @ visualvioletti.fi | +358 44 235 3652 | Y-tunnus 2902121-9

© Visual Violetti | Web Davas